maanantai 5. elokuuta 2013

Ranskis one stroke räpellyksin

Näihin kynsiin mulla ei ollut mitään ideaa lakkauksen missään vaiheessa. Inspiraation puutteessa päädyin tekemään ranskiksen, koska se on nätti ja näpsäkkä. Sen päälle laitoin pari sipaisua hilettä, koska hilekin on niin nättiä ja näpsäkkää. Kynnet näytti kuitenkin vähän tyhjiltä, joten keksin taas vaihteeksi harjoitella one strokea.


Olin siinä luulossa, että olisin vihdoinkin pääsemässä jyvälle one strokesta, mutta jotenkin tämä ei nyt onnistunut niin hyvin, kuin olin kuvitellut. Ja muutenkin oli huono idea maalata kynsien kärkeen, kun maalin ja päällyslakkakerrosten jälkeen kärjet (varsinkin keskisormi, älkää vaan kattoko sitä) jäi enemmän tai vähemmän paksuiksi. En tiedä oliko maali liian paksua vai tarviiko one stroke -kukat yleensäkin useamman kerroksen päällyslakkaa, että pinnasta tulee tasainen. Niin ja noiden räpellystenhän pitäisi esittää kukkien terälehtiä.


Mutta en minä näitä kynsiä inhonnut tai mitään. Nämä olivat minusta oikeastaan ihan kivat. Ei tuijottelukynnet, mutta kuitenkin jees. Alan rakastua Color Clubin Platinum Recordiin, koska se on niin ihanan blingi. Ymmärrätte varmaan. Kynsillä mulla on siis Platinum Recordia ja Opin Pirouette My Whistleä päällekäin, vaikka Platinum kyllä varastaa shown ihan mennen tullen.
Ja oli muuten ensimmäinen kerta, kun tein mustan ranskiksen. Tykkäsin, mutta kyllä perinteinen valkoinen on silti se voittamaton ykkönen.

Peukku

Ja tällä kertaa minä jopa otin kuvan käytetyistä lakoista, niin kuin mulla ennen oli tapana. Taputtelen itseäni olalle, kun olin niin ahkera. :D (Haluaisitteko muuten tulevaisuudessa nähdä kuvan käytetyistä lakoista, vai onko mitään väliä?)


Rimmel - White Bright
China Glaze - Liquid Leather
Oriflame - Black Deco
O.P.I - Pirouette My Whistle
Color Club - Platinum Record
Cesarsin mattapäällyslakka
Cesarsin pikakuivattava päällyslakka

17 kommenttia:

  1. Oi ihanat kynnet! Onnistuneet one strokit, en mä tollasia aikaan sais :D

    VastaaPoista
  2. Ihanat! Kiva, kun noi ranskikset on mustat! :)

    VastaaPoista
  3. Todella nätit kynnet! Musta ranskis toimii kuin häkä. :) Itse tykkään usein tehdä ranskalaisen nimenomaan mustalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Onhan mustassa enemmän asennetta kuin valkoisessa.

      Poista
  4. Aivan ihanat, mustavalkoisuus tekee näistä tosi tyylikkäät :)

    VastaaPoista
  5. Kauniit kynnet! Musta ranskis on kyllä jotenkin tosi ihana. Ja tyylikäs. Toivoisin, että itse muistaisin useammin hyödyntää tummiä sävyjä ranskiksessa, kun koko kynnelle laitettuna ne voivat olla helposti aika synkät ja varsinkin näin kesällä helposti vierastan siksi tummiä sävyjä. Mutta ranskalaisessa ne menis varmasti ihan hyvin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Niin, musta väri on semmonen, että se ainakin sopii moneen tilaisuuteen ja siinä on asennetta. Mun tulee jostain syystä kuitenkin melkeen aina tehtyä vaan niitä perus valkoisia ranskiksia.

      Poista
  6. Olen tietoinen, kiitos vain.

    VastaaPoista
  7. Moi! Ihanat kynnet, siis mikä on one stroken idea? Miten tehdään? Itse olen vasta aloitelija... Ei mun mielestä sitä lakkakuvaa tarvii olla! Sitä en oikee ikinä kato. Vaan jos tykästyn todella johonkin lakkan voi se olla ihan OK mutta pelkää lakan merkki ja nimikin riittää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. One strokessa käytetään neliönmallista, mutta usein päästä viistoon leikattua sivellintä, josta toinen kulma kastetaan yhden väriseen ja toinen toisen väriseen (esim. mulla näissä kynsissä musta ja valkoinen) akryylimaaliin, ja siten saadaan aikaan liukuväriefekti. Itse en tekniikkaa vielä kovin hyvin hallitse, joten tuskin kelpaan opettajaksi kenellekään. Jos sua kiinnostaa oppia lisää, niin kannattaa tutustua Tartofraises -nimiseen (http://www.nail-art.fr/) ranskalaiseen kynsiblogiin. Varoitus: saattaa tulla "lievät" alemmuuskompleksit, kun hänen töitään katselee. :D Hänellä on myös englanninkielinen youtube-kanava nimeltä "cutenails". Ja youtubestahan löytyy paljon tutoriaaleja hakusanalla "one stroke".
      Kiitos vastauksestasi.

      Poista

Kaikki asialliset kommentit ovat toivottuja, sisälsivätpä ne sitten risuja tai ruusuja tai vaikka kuulumisia. :) Ei mainoslinkkejä. Kiitos.
You can also leave a comment in English or Swedish. :) Please don't promote your own blog in the comments.